Mnohí z nás, ráno vstávajú unavení a hlavne máme zlú náladu. Ako mať kvalitnejší spánok a prebudiť sa do lepšieho zajtrajška?

Tým, že máme nekvalitný spánok,  si prinášame do svojho života rôzne choroby. Alzheimerova choroba, cukrovka, mŕtvica, depresia. To je len príklad, čo môže spôsobiť nekvalitný spánok. Pred tým, ako budete spať je veľmi dôležité čo pred spánkom robíte. Asi máte skúsenosť s tým, že ste sa večer nepripravili na ďalší deň. Napríklad si nepripravíte oblečenie alebo veci, ktoré potrebujete na nasledujúci deň. Ja osobne si nikdy večer nepripravím ponožky, a ráno desať minút stresujem len nad tým. Preto si všetko pripravte čo potrebujete večer.

Strava

Ako bude vyzerať spánok, rozhoduje aj správna strava. Určite nebudete spať lepšie, keď pred spaním zjete tristo gramov hranoliek a ku tomu pražený syr. Pred spánkom by ste mali zjesť niečo ľahšie pre Váš organizmus. Napríklad banány, sú bohaté na horčík a uvoľnuje spánok podporujúce hormóny ako je serotonín a melatonín. Mandle obsahujú tryptofán a horčík, ktoré prispievajú k zníženiu prirodzenej funkcii svalov a nervov, súčasne tiež upokojujú srdcový rytmus. Ovsené vločky postupne uvoľnujú cukor do krvi a nedochádza tak k výkyvom a pocitom hladu. Ovos je tiež bohatý na hormón melatonín. Keď nemáte ani jednu potravinu doma, jednoducho si dajte niečo lahšie. Napríklad ovocie.

Zízanie do mobilu

Večerné pozeranie do mobilu sa v dnešnej dobe týka väčšiny ľudí. Častice svetla, fotóny, stimulujú mozog, čím ho oklamú, že ešte nie je čas pre spánok. Svetlo z telefónu zabraňuje vylučovaniu hormónu melotonínu, ktorý riadi denný (cirkadiánny) rytmus človeka ako aj ostatných cicavcov. Telo v noci tvorí osem až desaťkrát viac melotonínu ako cez deň, a svetlo jeho tvorbu obmedzuje. Jednoduchý recept je sa aspoň hodinu pred spánkom nepozerať do mobilu, počítača alebo televízie. S týmto máme všetci asi najväčší problém.

Pred spaním sa odporúča vyvetrať izbu, čím znížite teplotu a nadýchate sa čerstvého vzduchu. Spať by ste mali osem hodín. Toto je veľmi častý problém u mladých ľudí. Jednoducho spánok pre nás mladých ľudí je veľmi dôležitý, tak to nepodceňujte.

Odkladanie budíka

Dostali sme sa k zajtrajšku. Jeden s problémov v rannom vstávaní je jednoducho, že Vám napríklad zvoní budík ráno o 6:00, ale Vy si napriek tomu predlžíte budík ešte o päť minút.

Štúdie dokazujú, že po 10-minútovom spánku budete ešte viac unavení a ľudia, ktorí odkladajú vstanie z postele sú náchylnejší odkladať aj ostatné veci. Oplatí sa Vám to pre päť alebo desať minút?

Hneď ráno ako vstanete vypite aspoň jeden pohár vody. Celú noc človek spí a osem hodín neprijíma žiadne tekutiny. Preto je vaše telo ráno dehydrované. Obrovská chyba, ktorú robí absolútna väčšina ľudí je, že hneď po zobudení si urobí šálku kávy. Lenže tá Vás ešte viac dehydruje a ešte viac oberá o energiu. Hneď ráno ako vstanete zhlboka sa nadýchnite, prehnite chrbát a vystrite ruky nad hlavu. Tým sa vo Vašom tele rozprúdi krv a telo sa dostane do aktívneho režimu.

A ako najdôležitejšie z celého dňa sú raňajky. Telo potrebujete prijať energiu. Hodnota raňajok by mala predstavovať asi pätinu až štvrtinu z celodenného energetického príjmu . Ak ich nekonzumujete robíte veľkú chybu.

Categories: Úspech

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *