Mnohí z nás, ráno vstávajú unavení a hlavne máme zlú náladu. Ako mať kvalitnejší spánok a prebudiť sa do lepšieho zajtrajška?

 Nekvalitný spánok spôsobí v našom živote veľa únavných dní a nehovoriac o chorobách, ktoré so sebou prináša. Rozšírená Alzheimerova choroba, nebezpečná cukrovka alebo depresia, ktorá obmedzí kvalitu vášho života. Častou a zásadnou chybou je dĺžka spánku. Ideálne by sme mali spať v priemere 7 až 8 hodín. Menej ako 8 hodín pokladá viacero odborníkov za zhoršenie kvality spánku.

Okrem dĺžky samotného spánku sú situácie, ktoré ovplyvnia vaše ráno. Ak vás čaká pracovný pohovor alebo konferencia, na ktorej máte prejav, vám úplne zamestná mozog počas celého spánku. Myšlienky vám nedajú spať a vy zrazu zistíte, že je 6 hodín ráno, čas kedy ste nútení vstávať. Zlý spánok spôsobí najmä fyzickú bolesť. Bolesťami chrbta dnes trpí vyše 90 % populácie na Slovensku.

Týmto bolestiam predchádza zamestnanie, ktoré vykonávame, nesprávna chôdza a sedenie, no a nakoniec nesprávne ležanie počas spánku. Dnešný trh ponúka viacero typov a alternatív, ktoré zaručia kvalitný a zdravý spánok. Hovoríme o matracoch, ktoré sú vyrobené z kvalitných, moderných a prispôsobených materiálov. Pri výbere matraca je dôležité zohľadniť viacero aspektov. Na trhu sú najkvalitnejšími matracmi práve tie, ktoré obsahujú pružinové alebo latexové jadro. Matrac by sa mal ortopedicky prispôsobiť vášmu telu. Ak si k matracu zvolíte správne tvarovaný vankúš, vy sa zobudíte oddýchnutí a plní energie.   

zdroj: pexels.com

Strava

Za zdravým spánkom hľadajte zdravú stravu. Konzumácia zdravých a zároveň ľahších potravín vám zaistí lepší a ničím nerušený spánok. Je všeobecne známe, že tučné jedlá zaťažujú žalúdok. Ich pravidelná konzumácia vedie k tráviacim, ale aj psychickým problémom.

 Fastfoodové občerstvenia sú dnes moderným, rýchlym a konzumným spôsobom života. Prejedanie sa, pravidelné preferovanie tučných jedál najmä vo večerných hodinách, jednoznačne, podporuje nespavosť, bolesti žalúdka, nočné mory a zníženú kvalitu spánku. Ak sa pokúsite odstrániť tieto „večerné“ zlozvyky bude spokojný váš žalúdok aj vy. Snažte sa večer obmedziť kávu, alkohol alebo sladkosti. Namiesto hrsti hranoliek si dajte orechy alebo ovocie.

Táto zmena sa netýka len zdravého spánku. Pokúste sa konzumovať viac zdravých a kvalitných potravín počas dňa. Telo zabudne na samé tučné jedlá a rozhodne sa pracovať tak, ako mu „zavelíte.“ 

zdroj: pixabay.com

Mobil do vašej postele nepatrí  

Život sociálnych sietí a internetu nás ovplyvňuje natoľko, že každodenné aktivity vykonávame s mobilom v ruke. Spánok, ktorý by mal byť tzv. intímnou a oddychovou zónou je narúšaný našou tendenciou kontrolovať, čítať a odpisovať na správy. Každý zvukový signál nášho mobilu, ktorý nám počas noci oznámi novú správu alebo nový komentár, naruší kvalitu spánku. Okrem zvuku ovplyvňuje náš spánok svetlo, ktoré nám počas písania a čítania svieti priamo do očí.

Tento signál oklame náš mozog, ktorý si stále „myslí“, že nie je ešte čas na spánok. Mobil nie je ideálnym spoločníkom v posteli, aj keď zástrčka na nabíjanie je práve za vašou hlavou. Ako sme spomínali, narušenie spánku vedie k fyzickým a psychickým problémom. Pri chatovaní vaše myšlienky neustále pracujú. Váš mozog sa sústredí na komunikáciu, ktorú si môžete, jednoducho, nechať na druhý deň.

Svetlo a zvuk vášho telefónu vás núti stále premýšľať a vykonávať jednotlivé činnosti. Vaše telo nie je v pokoji, a preto dlhé chatovanie a surfovanie po internete vám nikdy nezaručia kvalitný a ničím nerušený spánok.   

zdroj: google.com

Odkladanie budíka

Ak váš spánok nebol kvalitný a teda bol narušený inými činnosťami, máte tendenciu odkladať váš budík o pár minút neskôr. Toto však nie je šťastné riešenie a viete prečo? Štúdie dokazujú, že po 10-minútovom spánku budete ešte viac unavení a ľudia, ktorí často odkladajú vstávanie z postele sú náchylnejší odkladať aj ostatné veci. Oplatí sa vám to pre päť alebo desať minút? 

Categories: Zaujímavosti